مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 14:002023-08-12اقتصادي

آب کل شهر تبریز به روش پمپاژ از زرینه رود تامین می شود


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت تامین آب شمال شهر تبریز و قطعی آب این منطقه طی روزهای گذشته، گفت: اکنون کل شهر تبریز به روش پمپاژ از زرینه رود تامین می شود.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت تامین آب شمال شهر تبریز و قطعی آب این منطقه طی روزهای گذشته، گفت: اکنون کل شهر تبریز به روش پمپاژ از زرینه رود تامین می شود.

محمد خانی جمعه شب، 20 مردادماه در گفت وگوی خبری، اظهار کرد: مردادماه امسال بنا به گزارش سایت قطره و به نقل ازمسئولان هواشناسی، به علت کاهش شدید بارندگی، گرمترین مردادماه 50 سال اخیر بوده است.

وی افزود: وضعیت تولید و مصرف آب در تبریز در حالت برابری قرار دارد و با توجه به گرمی هوا و کاهش 20 الی 30 درصدی دبی چاه های استان، وضعیت شکننده است.

وی با بیان این که وضعیت تامین آب شرب چهار شهر استان به خصوص تبریز حادتر است، گفت: سد نهند به عنوان یکی از منابع تامین آب شرب تبریز، متاسفانه کاملا از مدار خارج شده و طی 20 سال گذشته اولین بار کاملا خشک شده است.

تاثیر این خشکی در فروردین امسال این بود که به جای 24 میلیون مترمکعب، چهار میلیون مترمکعب آب داشت و مشخص بود که امسال این سد، آورده ای نخواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب کل شهر تبریز به روش پمپاژ از زرینه رود تامین می شود

آب کل شهر تبریز به روش پمپاژ از زرینه رود تامین می شود