مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 18:552023-08-22پزشكي

تولید 5 فرآورده خوراکی ویژه بیماران سلیاکی در فارس


مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های خوارکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تولید پنج محصول ویژه بیماران سلیاکی برای اولین بار در فارس خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید محمد مظلومی بعد از ظهر سه شنبه در نشستی خبری بیان کرد: بیماری سلیاک یکی از بیماری های ناشناخته در میان اقشار مختلف جامعه است.

وی اضافه کرد: یکی از مهم ترین فاکتورهای ابتلاء به این بیماری وراثت است و سابقه خانوادگی نقش ویژه ای در ابتلاء به این بیماری دارد.

مظلومی تاکید کرد: 80 درصد از مبتلایان به بیماری سلیاک از ابتلاء به این بیماری آگاه نیستند و این بیماری در استان فارس کاملاً ناشناخته است.

وی ادامه داد: افرادی که به این بیماری مبتلا هستند نسبت به پنهان کردن آن اقدام کرده و حاضر به دریافت خدمات بهداشتی و درمانی نیستند.

به گفته این مقام مسئول مهم ترین اقدامی که در استان فارس در این حوزه انجام شده بیماریابی است که موجب شده جامعه هدف این بیماری از 200 نفر به یک هزار و 500 نفر برسد.

مظلومی تاکید کرد: احتمال می رود نزدیک به 50 هزار نفر در استان فارس به این بیماری مبتلا باشند اما تاکنون تنها یک هزار و 500 بیکار شناسایی شده اند.

مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص محصولات تولید شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 5 فرآورده خوراکی ویژه بیماران سلیاکی در فارس

تولید 5 فرآورده خوراکی ویژه بیماران سلیاکی در فارس