مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 09:202023-08-20اقتصادي

تأمین 100 درصدی خون مورد نیاز بیمارستان ها


مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، ذخایر خون را در کشور 8 تا 10 روز اعلام کرد و گفت: شبکه ملی خونرسانی هر گونه کاهش ذخایر را در استان های دیگر همپوشانی می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مصطفی جمالی، با اشاره به وظیفه تأمین خون و فرآورده سالم و کافی توسط سازمان انتقال خون، افزود: در دوره جدید ذخایر کیت و کیسه سازمان انتقال خون از 2 تا 3 هفته به 6 ماه رسیده است، تأمین 70 درصدی درخواست های بیمارستانی و مراکز درمانی اکنون به 100 درصد رسیده است و همه این خدمات مرهون تلاش کارکنان سازمان و ایثار و اهدای خون مردم است که در هر شرایطی برای نجات هموطنان خود پیشقدم می شوند.

وی، ذخایر خون را در کشور 8 تا 10 روز اعلام کرد و گفت: شبکه ملی خونرسانی هر گونه کاهش ذخایر را در استان های دیگر هم پوشانی می دهد.

جمالی از افزایش کیسه های فیلتردار خون به 60 درصد خبر داد و افزود: این کیسه ها عوارض تزریق خون را در بدن بیمار کاهش می دهد و اقدامی بزرگ برای سلامت خون است.

وی آغاز استفاده از تست NAT را برای کاهش دوران پنجره و تشخیص آلودگی ویروسی در خون بسیار مهم دانست و گفت: با این تست احتمال انتقال ویروس از خون نزدیک به صفر می شود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون تعیین فنوتیپ و غربالگری آنتی بادی را خارج از گروه های خونی ABO اتفاقی مهم دانست و افزود: تا یک ماه دیگر گروه های فر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأمین 100 درصدی خون مورد نیاز بیمارستان ها

تأمین 100 درصدی خون مورد نیاز بیمارستان ها