مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 18:552023-07-24سياسي

سوگواره «احلی من العسل» در گرگان برگزار شد


سوگواره احلی من العسل به تأسی از نوجوانان عاشورایی و گرامی داشت یاد و نام حضرت قاسم بن الحسن(ع) برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، همزمان با ششم محرم، 8000 دانش آموز گلستانی در یازدهمین سوگواره سراسری احلی من العسل که  به یاد از جان گذشتگی های نوجوان دشت کربلا، حضرت قاسم (ع) برگزار شد، با بستن سربندهای یا قاسم بن الحسن(ع) و یا حسین(ع) بر پیشانی ، سینه زنی، عزاداری و نوحه خوانی در مساجد و تکایا، عشق و ارادت خود را به حضرت قاسم بن الحسن و حضرت عبدالله بن الحسن(ع) ابراز کردند.

در این پویش 400 دانش آموز در امام زاده عبدالله گرگان و 700 دانش آموز در  امام زاده یحیی بن زید گنبدکاووس و همچنین  معلمان و مسؤولان 12 شهرستان دیگر استان شرکت کردند و با عزاداری، یاد حماسه آفرینی این نوجوان سلحشور را گرامی داشتند.

در ششم ماه محرم که مقارن با  روز بزرگداشت حضرت قاسم بن الحسن(ع) است،  دانش آموزان و نوجوانان با ندای لبیک یا حسین با آرمان های شهید کربلا و یاران باوفایش بیعت می کنند و همچنین  از رشادت های  36 هزار دانش آموز شهید دفاع مقدس تجلیل به عمل می آورند.

عبارت احلی من العسل پاسخ حضرت قاسم بن الحسن  (ع) در شب عاشورا  است به عموی بزرگوارش حضرت سیدالشهدا که پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان 13 ساله  در جواب حضرت گفت: مرگ در نز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوگواره «احلی من العسل» در گرگان برگزار شد

سوگواره «احلی من العسل» در گرگان برگزار شد