مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 11:502023-08-22سياسي

اقدامات ایران در مقابله با پولشویی فراتر از FATF است


اقداماتی که ایران بر اساس آیین نامه ها و قواعد داخلی در مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم انجام داده است، فراتر از FATF است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد دهقان معاون حقوقی رییس جمهور در حاشیه همایشه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، گفت: ما بر اساس قوانین و آیین نامه های داخلی اقداماتی انجام داده ایم که این قوانین بیشتر از قواعدی است که FATF و سایر نهادهای بین المللی در این زمینه طراحی کرده اند و حتی توصیه داریم برخی از این قواعدی که داریم کشورهای دیگر از آن استفاده کنند.

وی افزود: ذات نظام اسلامی مبارزه با فساد، پولشویی و تامین مالی تروریسم است و ما بزرگ ترین مبارز با تروریسم در دنیا هستیم و قهرمان مبارزه با تروریسم شهید قاسم سلیمانی است که به معنای واقعی یک قهرمان است.

دهقان همچنین گفت: تلاش مسئولان ما ایجاد حداکثر شفافیت در داخل کشور است که پولشویی صورت نگیرد و در دولت هم این راه ایجاد شفافیت را شروع کرده ایم البته عقب ماندگی هایی هم داریم که البته باید منصفانه قضاوت کنیم اما بخشی از قواعد در کشور انجام شده و معتقدیم حداکثر شفافیت را داریم.

معاون حقوقی رییس جمهور این نکته را تأکید کرد که تحریم های آمریکا اجازه نمی دهد، شفافیت مالی ما در سطح بین المللی و یا شرکت های خارجی که می خواهند با ایران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدامات ایران در مقابله با پولشویی فراتر از FATF است

اقدامات ایران در مقابله با پولشویی فراتر از FATF است