مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 مرداد 1402 ساعت 11:002023-08-10سياسي

این خلبان ارتش از رکوردداران اسارت است


پس از پذیرش قطعنامه 598 از سوی جمهوری اسلامی ایران در 27 تیرماه 1367 حسین لشکری را از سایر دوستان جدا کردند و قسمت دوم دوران اسارت او 10 سال به طول انجامید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فرایند بازگشت آزادگان به میهن، دو هفته پس از اشغال نظامی کویت توسط ارتش صدام و دو روز پس از آن انجام شد که صدام در نامه ای به آیت الله هاشمی رفسنجانی ـ رییس جمهور وقت ایران ـ بار دیگر عهدنامه 1975 الجزیره را پذیرفت و به شرایط ایران برای پایان جنگ تسلیم شد و از جمله قول عقب نشینی از مرزهای ایران و آزادسازی اسیران ایرانی را داد.

به دنبال تبادل این نامه و پاسخ آن بود که توافق نهایی برای پذیرش آتش بس در سرتاسر مرزهای مشترک دو کشور ایران و عراق صورت عملی به خود گرفت؛ البته ناگفته نماند که اتخاذ چنین رویکردی مخصوصا از سوی رژیم بعث عراق ناشی از الزامات ضروری و ذاتی گشایش و شروع جنگ در جبهه کویت بود.

ستاد رسیدگی به امور آزادگان در 22 مرداد 1369، در نخستین گام با تبادل انبوه اسرا مواجه شد و بر اساس همان قانون و با مساعدت و همراهی دیگر دستگاه ها مسوولیت این کار عظیم را به دوش گرفت و تبادل بیش از 40 هزار آزاده و به همین تعداد اسیر عراقی را انجام داد.

حسین لشکری با آغاز جنگ تحمیلی به خیل مدافعان کشور پیوست و پس از انجام 12 ماموریت هواپیمای وی مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت و مجبو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این خلبان ارتش از رکوردداران اسارت است

این خلبان ارتش از رکوردداران اسارت است