مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 09:102023-07-23اقتصادي

گسترده شدن عرصه های بیابانی و اعتباراتی که هر سال آب می رود


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه عرصه های بیابانی روز به روز به محیط زندگی مردم نزدیک تر می شود، گفت: برای امسال نیز 100 میلیارد تومان اعتبار به منظور مقابله با بیابان زایی در استان پیشنهاد شده که معلوم نیست به چه میزان تخصیص یابد.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه عرصه های بیابانی روز به روز به محیط زندگی مردم نزدیک تر می شود، گفت: برای امسال نیز 100 میلیارد تومان اعتبار به منظور مقابله با بیابان زایی در استان پیشنهاد شده که معلوم نیست به چه میزان تخصیص یابد.

علیرضا نصرآبادی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: تغییرات اقلیمی و خشکسالی ها باعث پیشروی بیابان ها در استان شده است.

وی از افزایش کانون های فرسایش بادی از 28 به 32 کانون خبر داد و گفت: نتیجه همه این موارد افزایش روزهای گرد و غباری در استان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در خراسان جنوبی به ترتیب شهرستان های طبس، نهبندان و زیرکوه بیشترین کانون های بحرانی را از نظر فرسایش بادی دارند، تصریح کرد: تاکنون 270 هزار هکتار اجرای عملیات مشخص بیابانزدایی با بهره گیری از انواع سازه و انواع کشت جنگل بیابانی و 240 هزار هکتار کشت جنگل کشت زار داشته ایم تا مانع پیشروی بیابان شویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گسترده شدن عرصه های بیابانی و اعتباراتی که هر سال آب می رود

گسترده شدن عرصه های بیابانی و اعتباراتی که هر سال آب می رود