مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 19:202023-08-20اقتصادي

جزییات پیش فروش متری مسکن اعلام شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمدحسین رحمتی در بیان نحوه کارکرد اوراق سلف موازی مسکن، اظهار داشت: سازندگان مسکن می توانند برای ساخت یا تکمیل یک پروژه ساختمانی با انتشار این اوراق در بورس کالا، - معاون بورس کالای ایران در توضیح جزییات پیش فروش متری مسکن گفت: شرط خانه دار شدن مردم در این روش، رساندن تعداد اوراق سلف مسکن به اندازه حداقل متراژ واحد های ساخته شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمدحسین رحمتی در بیان نحوه کارکرد اوراق سلف موازی مسکن، اظهار داشت: سازندگان مسکن می توانند برای ساخت یا تکمیل یک پروژه ساختمانی با انتشار این اوراق در بورس کالا، بخشی از سرمایه مورد نیاز خود را برای اتمام پروژه و تحویل به مردم تأمین کنند.

وی افزود: بر این اساس، مردم با خرید اوراق سلف مسکن اقدام به پیش خرید واحدهای آن پروژه می کنند و می توانند اوراق را تا زمان سررسید و تحویل ملک نگه دارند یا در بازار ثانویه اقدام به فروش اوراق خود به قیمت روز کنند.

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا ادامه داد: در ساده ترین شکل سرمایه گذاری در بازار پیش فروش متری مسکن، برای مثال خریدار اقدام به خرید یک متر مسکن می کند که در زمان عرضه، تاریخ تحویل آن ملک، 2 ساله و کوچک ترین متراژ هر واحد 50 متر عنوان شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات پیش فروش متری مسکن اعلام شد

جزییات پیش فروش متری مسکن اعلام شد