مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 مرداد 1402 ساعت 12:452023-07-27سياسي

کرمان یکپارچه عزادار شهدای کربلا است


عزاداری محرم در استان کرمان قدمتی طولانی دارد و با رسومی خاص و مشارکت اقشار مختلف مردم، در سراسر استان برگزار می شود و عاشقان حسین(ع) ارادت قلبی خود را نمایش می دهند.

- کرمان- عزاداری محرم در استان کرمان قدمتی طولانی دارد و با رسومی خاص و مشارکت اقشار مختلف مردم، در سراسر استان برگزار می شود و عاشقان حسین(ع) ارادت قلبی خود را نمایش می دهند.

خبرگزاری مهر – گروه استان ها: شور حسینی بار دیگر در کرمان موج می زند، از مدت ها قبل هزاران نفر در شهرهای و روستاهای کرمان خود را برای برپایی با شکوه مراسم محرم در این استان آماده کرده اند.

موکب های متعدد در مناطق مختلف شهر و روستاها برپا شده و صدها جلسه تعزیه خوانی بزرگ با همکاری تعزیه خوانها زیر خیمه های قدیمی این شهر مردم را با خود به کربلا می برد.

استان کرمان به موازات تاریخ کهنش تدین و دین باوری را در مردمانش پرورانده است، این روزها هر کوی و برزن استان کرمان از شرق استان و مردم سنی و تا غرب و شمال و جنوب از شیعیان گرفته تا مذاهب دیگر از جمله زرتشتیان عزادار امام حسین (ع)، اهل بیت و یاران با وفایش هستند.

در ایام محرم کرمان به مرکز تعزیه خوانی تبدیل می شود و تعزیه خوان ها با به کار گرفتن ده ها نفر در هر مراسم و تجهیز آنها با اسب، شتر و خیمه و … مراسم روایی از حادثه کربلا برپا می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرمان یکپارچه عزادار شهدای کربلا است

کرمان یکپارچه عزادار شهدای کربلا است