مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 14:052023-07-31ورزشي

نیم قرن مداحی برای اهل بیت/ «محمود کریمی» غنی،خلاق و در چهارچوب!


اگر بگوییم که نوحه خوانی کوه بلند و مرتفعی در تاریخ آیین شیعیان باشد، کریمی یکی از کسانی است که در نزدیکی قله این کوه ایستاده است؛ او حالا 50 سال است که برای اهل بیت مداحی می کند.

- خبرگزاری مهر ؛ گروه مجله: وقتی سال های عمرت را در مسیری خرج کنی، نامت به نام آن مسیر گره می خورد و با همان راه شناخته می شوی.

مثلاً نام علی دایی به فوتبال، محمد اصفهانی به موسیقی، خسرو شکیبایی به فیلم، سهراب سپهری به شعر نو و نام غلامرضا تختی به کُشتی گره خورده است.

نام محمود کریمی هم به هیأت اهل بیت پیوند خورده است.

اگر بگوییم که مداحی و نوحه خوانی یک کوه بلند و مرتفع در تاریخ شیعیان باشد، کریمی یکی از کسانی است که در نزدیکی قله این کوه ایستاده است.

امروز اگر در لیست مداحی های دوستداران اهل بیت سرک بکشیم، آن لابلا دست کم و بدون ارفاق، حتماً چند مورد متعلق جلسات روضه محمود کریمی پیدا می کنیم.

‏ او بعد از آنکه بیش از ده سال، دهه اول محرم چراغ هیأت رایه العباس در امامزاده علی اکبر واقع در چیذر تهران را روشن نگاه داشت، دو سه سالی است که به صفر شش در پاسداران نقل مکان کرده و نام این پادگان ارتشی را سر زبان بچه هیأتی ها انداخته است.

حالا که چند روزی از دهه اول محرم سال 1402 می گذرد، کریمی سابقه نیم قرن مداحی را در کارنامه هیأتی خود دارد و به جرأت می توان گفت م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیم قرن مداحی برای اهل بیت/ «محمود کریمی» غنی،خلاق و در چهارچوب!

نیم قرن مداحی برای اهل بیت/ «محمود کریمی» غنی،خلاق و در چهارچوب!