مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 12:552023-07-23اقتصادي

ارائه نسخه شفابخش کشت سیب زمینی در بهار


شهرستان بهار با تولید سالانه 280 تا 300 هزار تن سیب زمینی از شهرستان های پیش روی استان همدان در تولید این محصول است.

- ایسنا/همدان شهرستان بهار با تولید سالانه 280 تا 300 هزار تن سیب زمینی از شهرستان های پیش روی استان همدان در تولید این محصول است.

به گفته کشاورزان با وجود اینکه شهرستان بهار قطب تولید سیب زمینی به شمار می رود اما سیب زمینی کاران این شهرستان از این تولید عایدی چندانی دستشان را نمی گیرد و در این مسیر نیازمند حمایت دولت و باز شدن هر چه بیشتر درهای صادرات به روی این محصول است.

با توجه به توانمندی کشاورزان شهرستان بهار در سال های اخیر نیز برخی از کشاورزان این منطقه به علت محدودیت آب و خاک منطقه پیگیر کشت فراسرزمینی این محصول هستند و در این رابطه هفته گذشته نیز جلسه ای تخصصی برای این امر در شهرستان با حضور معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع و رییس اتکا کشور و برخی مدیران کل استان و مسئولان ارشد شهرستان برگزار شد اما جای سؤال است چگونه باید سیب زمینی کاران استان همدان و شهرستان بهار به عنوان قطب تولید سیب مورد حمایت قرار گیرند؟ رییس کمیسیون کشاورزی استانداری همدان در گفت وگو با ایسنا، تولید سالانه سیب زمینی کشور را پنج میلیون و 500 هزار تن برشمرد و اظهار کرد: از این میزان حدود یک میلیون تن د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارائه نسخه شفابخش کشت سیب زمینی در بهار

ارائه نسخه شفابخش کشت سیب زمینی در بهار