مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 15:502023-07-25اقتصادي

رشد 38 درصدی صادرات ایران به ارمنستان


سخنگوی کمیسیون روابط بین الملل و توسعه تجارت خانه صنعت معدن و تجارت ایران گفت: تجارت غیرنفتی ایران به کشور ارمنستان در بهار امسال 38 درصد رشد داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس سید روح الله لطیفی همزمان با سفر وزیر خارجه ارمنستان اظهار داشت: صادرات غیرنفتی ایران به ارمنستان در سال 1401 شاهد رشد 53درصدی بود و این روند در بهار امسال، شتاب بیشتری را با رشد 38.

4 درصدی نسبت به سه ماهه نخست 1401 پیدا کرده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران سیاست توسعه روابط همه جانبه با همسایگان را با نگاه احترام متقابل، حفظ تمامیت ارزی و منافع مشترک دنبال می کند که توسعه روابط اقتصادی با ارمنستان در همین چارچوب قابل ارزیابی است.

سخنگوی سابق گمرک بیان داشت : ارمنستان با وجود جمعیت نسبتا کم 3 میلیون نفری، دروازه ورود ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا و شرق اروپا  است و به عبارتی تنها مرز زمینی ایران  با کشورهای  اتحادیه  اقتصادی اوراسیا با جمعیت 184میلیون نفری و بازار خرید 500میلیارد دلاری  به شمار می رود .

سخنگوی کمیسیون روابط بین الملل و توسعه تجارت خانه صنعت معدن و تجارت ایران در خصوص واردات از اوراسیا بیان داشت: مواد معدنی ، لاشه گوسفندی،  انواع فیلترها، کاغذ کرافت ، مقوا ، چوب ، تجهیزات پزشکی ، دستگاه های سنجش ، لوازم الکتریکی ، محصولات آهنی و لو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 38 درصدی صادرات ایران به ارمنستان

رشد 38 درصدی صادرات ایران به ارمنستان