مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 15:102023-08-09سياسي

دارابی: کاخ گلستان با امیرکبیر و مشروطه معنا و مفهوم پیدا می کند


قائم مقام وزارت میراث فرهنگی با اشاره به افتتاح 2 یادمان در کاخ گلستان گفت: اولین آنها تالار یادمان امیرکبیر و دیگری هم تالار یادمان مشروطه است چرا که کاخ گلستان با امیرکبیر و مشروطه معنا و مفهوم پیدا می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، مراسم اختتامیه همایش نهضت مشروطه ایران روز چهارشنبه 18 مردادماه در کاخ گلستان برگزار شد.

در ابتدای این برنامه آفرین امامی، مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان گفت: میان نهضت مشروطه و کاخ گلستان پیوندی عمیق برقرار است.

تالار برلیان به عنوان یکی از مهم ترین تالارهای مجموعه شناخته می شود که قرائت فرمان تاسیس مجلس شورای ملی توسط مظفرالدین شاه در آن انجام شد.

همین موضوع به ما ایده داد که خوانش جدیدی از این تالار داشته باشیم.

  امامی افزود: قبلا شاهد بودم که به دلیل عدم وجود محتوای جذاب، بسیاری از مخاطبان سریع از تالار برلیان خارج می شدند و چیدمان آن هم که مربوط به دوران پهلوی بود، اصالت قاجار را به درستی نشان نمی داد.

ما قصد داشتیم هویت اصلی تالار برلیان را بر اساس اسناد باقی مانده از دوران قاجار، تا حد امکان بازسازی کنیم و فضای جذاب تری برای مخاطبان به وجود آوریم.

امامی افزود: من و امنای اموال بیش از یک ماه در مخازن کاخ گلستان مشغول یافتن اشیاء قدیمی تالار برلیان بودیم تا آنها را در حد امکان در تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دارابی: کاخ گلستان با امیرکبیر و مشروطه معنا و مفهوم پیدا می کند

دارابی: کاخ گلستان با امیرکبیر و مشروطه معنا و مفهوم پیدا می کند