مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 11:352023-08-20اقتصادي

بلومبرگ: نیمی از آمریکایی ها نگران از دست دادن شغل شان هستند


جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد، 47 درصد آمریکایی های می ترسند که توسعه فناوری و استفاده از هوش مصنوعی به قیمت از دست دادن شغل شان تمام شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل فارس، بلومبرگ طی گزارشی با استناد به نظرسنجی هریس که از طرف انجمن کارکنان آمریکا (ASA) انجام شده است، نوشت، تعداد زیادی از کارگران آمریکایی نگران هستند که توسعه فناوری، به قیمت از دست دادن کارشان تمام شود.

بر اساس این گزارش، 47 درصد پاسخ دهندگان موافق هستند که ماشین ها به آسانی جایگزین آنها در محل کار شوند.

این رقم یک افزایش قابل توجه از سال 2017 نشان می دهد؛ در آن زمان هم نظرسنجی مشابه نشان داد 27 درصد کارگران فکر می کردند که ربات ها و هوش مصنوعی می توانند جایگزین آنها شوند.

ریچارد والکویست، مدیرعامل انجمن کارکنان آمریکا در مورد این یافته ها گفت: تنها طی چند سال، نگرش کارگران نسبت به هوش مصنوعی تغییر کرده است.

کارگران قبلا فکر می کردند که برنامه های هوش مصنوعی به آنها کمک می کند اما اکنون نگران هستند که هوش مصنوعی به طور کلی جایگزین آنها شود.

این نظرسنجی نشان می دهد، کارگران صنعتی احتمال بیشتری می دهند که شغل شان با فناوری جایگزین شود درحالی که کارکنان مراقبت های پزشکی خود را کمتر در معرض این خطر می بینند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلومبرگ: نیمی از آمریکایی ها نگران از دست دادن شغل شان هستند

بلومبرگ: نیمی از آمریکایی ها نگران از دست دادن شغل شان هستند