مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 08:552023-08-06اجتماعي

تاب آوری تهران در برابر زلزله چقدر است؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مهدی زارع رییس مرکز پیش بینی زلزله و استاد پژوهشگاه زلزله شناسی در برنامه تهران بیست با موضوع تاب آوری پایتخت در برابر زلزله گفت: - رییس مرکز پیش بینی زلزله و استاد پژوهشگاه زلزله شناسی به بیان توضیحاتی درباره میزان تاب آوری تهران در برابر زلزله پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مهدی زارع رییس مرکز پیش بینی زلزله و استاد پژوهشگاه زلزله شناسی در برنامه تهران بیست با موضوع تاب آوری پایتخت در برابر زلزله گفت: زلزله زلزله چند روز قبل ورامین نشان دهنده فعال شدن گسل پیشوا است.

در واقع زلزله 20 تیر 1402 در گسل ایوانکی و زلزله 12 مرداد 1402 که به فاصله دو هفته از هم اتفاق افتاده کمتر از 4 ریشتر بوده اند.

هر دوی این زلزله ها را جمعیت قابل ملاحظه ای حس کردند.

این زلزله شناس در ادامه بیان کرد: مطالعات 20 سال اخیر نشان می دهد که بیشتر زلزله ها به بزرگای 4 ریشتر در شمالی شرقی تهران و بخش های جنوب تهران رخ داده اند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا این زلزله های کوچک خوب است یا بد؟ بیان کرد: این زلزله ها نشانه دهنده خروج انرژی از گسل ها است و مهمترین پیام زلزله های کوچک فعال بودن گسل های شمال تهران، گسل پردیسان، گسل ایوانکی، گسل پیشوا و گسل کهریزک است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاب آوری تهران در برابر زلزله چقدر است؟

تاب آوری تهران در برابر زلزله چقدر است؟