مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 مرداد 1402 ساعت 13:502023-08-18سياسي

ثبت دزفول به عنوان شهر جهانی کپو فرصتی برای رونق اقتصاد است


مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خوزستان در پیامی ثبت دزفول به عنوان شهر جهانی کپو را تبریک گفت.

- ایسنا/خوزستان مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خوزستان در پیامی ثبت دزفول به عنوان شهر جهانی کپو را تبریک گفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در پیام محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان آمده است: براساس قوانین و آیین نامه های شورای جهانی صنایع دستی مصوبه سال 2014 میلادی شهرها و روستاهای مختلف می توانند باوجود یک رشته صنایع دستی که دارای شهرت قابل قبول درسطح ملی و بین المللی و استانداردهای مشخص شده ای هستند و نامزد ریاست عنوان شهر یا روستای جهانی صنایع دستی شوند.

ثبت شهرها یا روستاهای جهانی که دارای صنایع دستی خاص و منحصربفرد هستند و از فرهنگ غنی برخوردار می باشند، باعث می شود که بیشتر و بهتر دیده شوند و پتانسیل ها و ظرفیت های آنها به بهترین شکل معرفی گردد.

وجود این شهرها برای توسعه گردشگری داخلی و خارجی بسیار حایز اهمیت است و در همین راستا شهرستان دزفول در سال 1398 به عنوان شهرملی کپو ثبت گردید و در اسفند 1401 پس از روند تخصصی تشکیل پرونده به همراه سه شهر و روستای دیگر از استان های گیلان، اصفهان و بوشهر که نامزد جهانی شدن در حوزه صنایع دستی بودند، توسط ارزیابان شورای آسیایی و اقیانوس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت دزفول به عنوان شهر جهانی کپو فرصتی برای رونق اقتصاد است

ثبت دزفول به عنوان شهر جهانی کپو فرصتی برای رونق اقتصاد است