مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 21:402023-08-20پزشكي

هشدار نسبت به فروش بدون نسخه دارو از عطاری ها


رییس مرکز کنترل کیفی آزمایشگاه های سازمان پزشکی قانونی کشور نسبت به فروش بدون نسخه برخی داروهای مخدر که با مجوز وزارت بهداشت در داروخانه ها عرضه می شود هشداد و تاکید کرد که این داروها به دلیل ایجاد عوارض جبران ناپذیر حتما باید با نسخه معتبر پزشک در اختیار .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، صبح امروز سازمان پزشکی قانونی از افزایش 14 درصدی مرگ و میرهای ناشی از سوءمصرف مواد در بهار امسال خبر داد و اعلام کرد که در این فصل  1430 نفر درپی سوءمصرف مواد جان خود را از دست داده اند که در این میان آمار مرگ و میر ناشی از مصرف داروهای مخدر رشد چشمگیری داشته است، به طوری که 786 نفر با مصرف داروهای مخدر در بهار امسال جان خود را از دست دادند.

در همین راستا، رییس مرکز کنترل کیفی آزمایشگاه های سازمان پزشکی قانونی کشور نسبت به فروش بدون نسخه داروهای مخدر هشدار داده است.

دکتر مریم اخگری در این باره گفت: از داروخانه ها درخواست می شود که از ارائه داروهای مخدر بدون نسخه پزشک به افراد به خصوص قشر جوان شدیدا خودداری کنند چرا که مصرف خودسرانه داروهای مخدر و بدون دستور و نظارت پزشک موجب ایجاد وابستگی، اعتیاد و گاهی مرگ خواهد شد.

وی همچنین در خصوص تجویز خودسرانه داروهای مخدر نیز هشدار داد و افزود: تجویز خودسرانه داروهای مخدر بدون دستور پزشک در گروه ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار نسبت به فروش بدون نسخه دارو از عطاری ها

هشدار نسبت به فروش بدون نسخه دارو از عطاری ها