مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 09:052023-08-05اقتصادي

چه عواملی در روند افزایش دما در استان کرمان تأثیر گذاشته است؟


عضو هیأت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: استان کرمان دارای معادن بسیار زیادی از جمله معادن زغالسنگ و فلزاتی مانند آهن، منگنز و روی و دیگر فلزات است که سوزاندن این ها و فرآوری مواد استخراجی این معادن در روند افزایش دما تاثیر مهمی دارد.

- عضو هیأت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان در گفت وگو با خبرنگار فارس در خصوص وضعیت اقلیم ابتدا تعریفی از اقلیم و هوا ارائه داد و عنوان کرد: هوا به جریانات زودگذر و آنی جو گفته می شود در حالی که اقلیم و یک مجموعه ای از متغیرها و شرایط اتمسفری بوده که در درازمدت تاثیر خود را بر منطقه اعمال می کند.

وی ادامه داد: در بحث تغییر اقلیم می توان گفت اگر پارامترهایی که مانند درجه حرارت و میزان بارش ها در بلندمدت تغییر کنند، سبب تغییر اقلیم می شوند.

طبق این تعریف کرمان دارای اقلیم گرم و خشک است.

خبازی با اشاره به عوامل اصلی گرمایش جهانی ابراز کرد: این گرمای جهانی تحت تاثیر دو عامل شامل وجود سوخت های فسیلی که توسط انسان وارد جو می شود و عامل دیگر نیز، تغییرات کاربری اراضی که سبب تغییر در انواع نظام های زراعی و غیر زراعی می شود.

وی تصریح کرد: طبق تحقیقات انجام شده توسط محققان حدود 20 درصد از تغییرات گرمایش جهانی مربوط به تخریب جنگل ها توسط انسان ها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه عواملی در روند افزایش دما در استان کرمان تأثیر گذاشته است؟

چه عواملی در روند افزایش دما در استان کرمان تأثیر گذاشته است؟