مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 09:352023-08-08اقتصادي

پاییز امسال 38 هزار هکتاراز زمین های کشاورزی به زیر کشت گندم می رود


رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس برنامه تکلیفی وزارت جهاد کشاورزی، پاییز امسال با مشارکت کشاورزان، بیش از 38 هزار هکتار گندم در اراضی کشاورزی سطح استان کشت خواهیم کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، سید محمدرضا سیدحسینی امروز در نشست کشت پاییزه و جهش تولید در دیمزارهای سیستان و بلوچستان گفت: امسال در قالب این طرح در 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی با بهره گیره از کشاورزی حفاظتی به کشت محصولاتی نظیر ماش ،جو ،ذرت،گندم و .

اختصاص خواهد یافت.

وی با تاکید بر ترویج رعایت الگوی کشت،کشت به موقع محصولات برای دستیابی به ارتقای تولیدو آموزش علمی و عملی بهره برداران  تصریح کرد: توسعه کشت های قراردادی،  بیمه محصولات ،گیاهان دارویی و کم آب و افزایش 60 درصدی ضریب نفوذ بذر در مزارع هدف گذاری شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در راستای توسعه کشت دانه های روغنی، درفصل زراعی آتی 1500 هکتار دانه های روغنی کلزا ،گلرنگ و کاملینا در سیستان وبلوچستان کشت می شود.

این مسئول ادامه داد: در فصل زراعی جاری 32 هزار هکتار گندم در سیستان وبلوچستان کشت و تاکنون گندمکاران سیستان وبلوچستان 67 هزارتن گندم به مراکز خرید تحویل داده اند که با توجه به روند خشکسالی در چند ساله اخیر بی سابقه بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاییز امسال 38 هزار هکتاراز زمین های کشاورزی به زیر کشت گندم می رود

پاییز امسال 38 هزار هکتاراز زمین های کشاورزی به زیر کشت گندم می رود