مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 10:052023-08-01سياسي

اردستان مملو از آثار فرهنگی ناملموس است


شهرستان اردستان مملو از آثار فرهنگی و طبیعی ناملموس است، ولی در سال های گذشته مورد بی توجهی و بی مهری قرار گرفته است.

- ایسنا/اصفهان فرماندار اردستان گفت: شهرستان اردستان مملو از آثار فرهنگی و طبیعی ناملموس است، ولی در سال های گذشته مورد بی توجهی و بی مهری قرار گرفته است.

سید محمدهادی احمدی طباء در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سطح شهرستان اردستان هم زمان با ایام محرم مراسم و آیین های مختلفی در شهرها و روستاها انجام می شود که یکی از برجسته ترین آن موضوع نخل گردانی است که سابقه چندصد ساله دارد و هر ساله این کار با رونق و توجه مردمی که علاقه مند به حضرت اباعبدالله الحسین هستند، بیشتر شده است.

وی با اشاره به رونمایی از ثبت ملی ناملموس آیین نخل گردانی در شهر زواره، افزود: در شهر زواره و در حسینیه بزرگ این شهر نخل گردانی که از آن به (نخل ماتم) نیز یاد می شود، سابقه 300 ساله دارد که طبق آیین و رسوم خاص خود ابتدا نخل بندان در آخرین جمعه منتهی به ماه محرم با مراسم ویژه انجام می شود.

فرماندار اردستان با بیان اینکه مردم شهر زواره و روستاهای اطراف و اقشار مختلف مردم آیین نخل گردانی را شب عاشورا و مخصوصاً عصر روز عاشورا با روش و سبک خاص منطقه حرکت می دهند، گفت: پرونده آیین نخل گردانی در شهر زواره از سال 1394 شروع به جمع آوری شده بود و چند سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردستان مملو از آثار فرهنگی ناملموس است

اردستان مملو از آثار فرهنگی ناملموس است