مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 مرداد 1402 ساعت 20:152023-08-18بين الملل

ظهره وند: بهبود روابط تهران ـ ریاض به بهبود امنیت منطقه کمک می کند


توسعه روابط ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس و در رأس آنها عربستان می تواند خلأ امنیتی ای که در گذشته احساس می شد را از بین ببرد.

- کارشناس مسائل بین الملل گفت: توسعه روابط ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس و در رأس آنها عربستان می تواند خلأ امنیتی ای که در گذشته احساس می شد را از بین ببرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ابوالفضل ظهره وند کارشناس مسائل بین الملل و سفیر سابق ایران در ایتالیا با اشاره به تاثیر بهبود و تقویت روابط ایران و عربستان، گفت: قطعاً نقش رژیم صهیونیستی و آمریکا ریشه و عامل اصلی در عدم ثبات و بی ثباتی در منطقه است.

در پی تحولات یک یا دو سال اخیر شاهد هستیم، کشورهای حاشیه خلیج فارس به این جمع بندی رسیدند که باید امنیت را در آن جا تعریف کنند و اتکای خود را از آمریکا کاهش داده و قطع کنند.

وی افزود: موضوع ایران هراسی که آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی همواره به آن دامن می زنند، امروز دیگر رنگ باخته است و با نزدیک شدن دو کشور ایران و عربستان به یکدیگر قطعاً نقش عربستان و کشورهای منطقه در مسیر خود اتکایی جهت تامین امنیت ظهور و بروز پیدا می کند.

سفیر اسبق ایران در افغانستان در گفت وگو با فارس با بیان اینکه توسعه روابط ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس در راس آن ها عربستان سعودی می تواند خلاء امنیتی که در گذشته احساس می شد را از بین ببر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظهره وند: بهبود روابط تهران ـ ریاض به بهبود امنیت منطقه کمک می کند

ظهره وند: بهبود روابط تهران ـ ریاض به بهبود امنیت منطقه کمک می کند