مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مرداد 1402 ساعت 14:252023-07-30اجتماعي

کیفیت هوای شیراز بهار امسال مطلوب بود


معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بهار امسال، این شیراز تنها دو روز هوای ناسالم را برای افراد گروه های حساس ثبت کرد و در سایر روزها، کیفیت هوا سالم یا قابل قبول بود.

- ایسنا/فارس معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بهار امسال، این شیراز تنها دو روز هوای ناسالم را برای افراد گروه های حساس ثبت کرد و در سایر روزها، کیفیت هوا سالم یا قابل قبول بود.

دکتر عباس رضاییان زاده یکشنبه هشتم مرداد به خبرنگاران گفت: بر اساس سنجش دستگاه های مستقر در سطح شهر شیراز با مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست فارس، در سه ماهه نخست سال 1402 در شهر شیراز، 33 روز وضعیت کیفی هوا در شرایط پاک، 58 روز قابل قبول و دو روز ناسالم برای گروه های حساس گزارش شد و تعداد روزهای ناسالم، بسیار ناسالم و خطرناک نیز صفر بوده است.

او با بیان اینکه اصلی ترین آلاینده عامل موجود در هوای شهر شیــراز ذرات معلــق کمتــر از 10 مــیکرون است، ادامه داد: ابعاد بسیار ریز در حد 10 میکرون قابلیت ورود به بخش های انتهایی دستگاه تنفس را دارد و سپس وارد جریان خون شده و به ارگان های مختلف بدن آسیب می رساند؛ ذرات درشت تر می توانند به داخل بینی، دهان و حلق راه پیدا کنند و از عوارض کوتاه مدت این ذرات سردرد، سرگیجه، آبریزش از چشم و بینی، سوزش چشم و حالت تهوع است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کیفیت هوای شیراز بهار امسال مطلوب بود

کیفیت هوای شیراز بهار امسال مطلوب بود