مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 مرداد 1402 ساعت 10:052023-08-10پزشكي

جهت پیچش مو ژنتیکی است


اولین تحقیق نقشه برداری ژنی روی حلقه های موی سر انسان نشان می دهد که نه تنها جهت پیچش موی پایه ژنتیکی دارد بلکه تحت تاثیر چندین ژن قرار می گیرد، - ایسنا/خراسان رضوی اولین تحقیق نقشه برداری ژنی روی حلقه های موی سر انسان نشان می دهد که نه تنها جهت پیچش موی پایه ژنتیکی دارد بلکه تحت تاثیر چندین ژن قرار می گیرد، در این تحقیق، چهار نوع ژنتیکی مرتبط که شاید جهت پیچش مو را تحت تأثیر قرار می دهند، شناسایی شده اند.

به نقل از مدیکال اکسپرس، پیچش موی، تکه ای از مو است که به صورت دایره ای در اطراف نقطه ای که جهت گیری فولیکول های مو مشخص کرده رشد می کند.

به عنوان یک ویژگی انسانی که به راحتی قابل مشاهده است، الگوی چرخش موی سر اغلب با تعداد حلقه (تک یا دو حلقه) و جهت پیچش (به عنوان مثال، در جهت عقربه های ساعت، خلاف جهت عقربه های ساعت، یا افشان) تعریف می شود.

از آنجا که الگوهای پیچش غیر معمول در بیماران مبتلا به رشد عصبی غیر طبیعی مشاهده شده است، درک اساس ژنتیکی الگوهای پیچشی ممکن است به کشف فرآیندهای بیولوژیکی مهم کمک کند.

اولین تحقیق همبستگی سراسر ژنومی روی حلقه های موی سر انسان در میان 2149 فرد چینی از گروه بررسی ملی ویژگی های جسمانی انجام شد و پس از آن یک تحقیق تکراری در 1950 فرد چینی از گروه مطالعه طولی شهر تایژو انجام شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهت پیچش مو ژنتیکی است

جهت پیچش مو ژنتیکی است