مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 09:102023-08-15سياسي

تکمیل مطالعات پمپاژ آب دریا به خلیج گرگان


یکی از مهم ترین اقدامات طرح علاج بخشی خلیج گرگان، پمپاژ آب از دریا به خلیج بوده که هم اکنون فاز یک مطالعات آن به پایان رسیده است.

- علی محمد زنگانه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گلستان اظهارکرد: طرح علاج بخشی خلیج گرگان دو جدول برنامه مداخله ای دارد که در جدول یک برنامه های با اثربخشی بالا و در جدول دوم، برنامه های با اولویت های بعدی آمده است.

استاندار گلستان افزود: یکی از مداخلاتِ جدول شماره یک، لایروبی کانال های ارتباطی دریا و خلیج گرگان بوده که مهم ترین آن، کانال آشور است.

وی بیان کرد: لایروبی کانال آشور با عمق 1.

6 متر و عرض 50 متر انجام شده و در برخی نقاط، عرض آن به 400 متر می رسد.

پیشرفت 90 درصدی لایروبی کانال آشور زنگانه با بیان این که لایروبی خلیج گرگان، یک کار ماندگار و اساسی است، ادامه داد: هم اکنون پروژه 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مراحل پایانی خود را می گذراند.

استاندار گلستان توضیح داد که در مراحل پایانی، حجم بیشتری از لایروبی نیاز است و میزان پسروی آینده را هم در لایروبی لحاظ کرده ایم.

وی گفت که در جلسه با رییس جمهور، موضوع تامین منابع اعتباری را مطرح کرده ایم و مصوبه مدیریت بحران و مصوبه سازمان برنامه را اخذ کرده و منتظر مصوبه هیئت دولت هستیم که بخش سوم اعتبارات یعنی 100 میلیارد تومان به این پروژه تزریق شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکمیل مطالعات پمپاژ آب دریا به خلیج گرگان

تکمیل مطالعات پمپاژ آب دریا به خلیج گرگان