مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 10:252023-07-29اجتماعي

فلسفه و تاریخچه پیدایش عزاداری اباعبدالله(ع) در بازار تاریخی تبریز


تبریز به مهد عزاداری برای آقا اباعبدالله حسین(ع) معروف است و انواع شعر عاشورایی و نوحه های سوزناک به همراه شکل عزاداری مخصوص این خطه، یادآور دلدادگی مردم آذربایجان به ساحت امام حسین(ع) بوده که بهترین نمود آن نیز از سال های دور تا به امروز در بازار .

- فلسفه و تاریخچه پیدایش عزاداری اباعبدالله(ع) در بازار تاریخی تبریز ایسنا/آذربایجان شرقی تبریز به مهد عزاداری برای آقا اباعبدالله حسین(ع) معروف است و انواع شعر عاشورایی و نوحه های سوزناک به همراه شکل عزاداری مخصوص این خطه، یادآور دلدادگی مردم آذربایجان به ساحت امام حسین(ع) بوده که بهترین نمود آن نیز از سال های دور تا به امروز در بازار تاریخی تبریز قابل مشاهده است.

می گویند عزاداری در بازار تبریز به دوران صفویه بازمی گردد.

این بازار در آن زمان، کانون تردد مسافران و کاروان هایی از کشورهای اروپایی، آفریقایی و آسیایی بود و درست در نقطه ثقل جاده ابریشم قرار داشت.

مردم تبریز و به خصوص اصناف معروف این بازار با جمع شدن در بازار و عزاداری برای اباعبدالله(ع)، عشق و دلدادگی خود را نثار اهل بیت(ع) می کردند.

هرچند که طی دوره های مختلف و با آمدن حاکمان غاصب و عادل، عزاداری در تبریز به شکل پیدا و پنهان ادامه یافت اما شاید اوج ارادت مردم آذربایجان به سیدالشهدا(ع) را می توان در سال 1305 مشاهده ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فلسفه و تاریخچه پیدایش عزاداری اباعبدالله(ع) در بازار تاریخی تبریز

فلسفه و تاریخچه پیدایش عزاداری اباعبدالله(ع) در بازار تاریخی تبریز