مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 12:522023-08-13اجتماعي

آغاز مرمت قلعه تاریخی روستای ده قاضی دامغان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از دامغان، مجتبی اکبرپور، رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان پیش از ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به احتمال ریزش سردر و دالان ورودی قلعه و برای جلوگیری از تخریب بیشتر بنا و استحکام بخشی قسمت های باقی مانده، مرمت حفاظتی قلعه ده قاضی دامغان در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این قلعه دارای چهار برج دیده بانی با مصالحی کاملاً خشتی و چینه ای است، افزود: عملیات اجرایی با مرمت طاق و تویزه های آسیب دیده و تخریب شده، دوخت و دوز ترک ها و استحکام بخشی طاق ها آغاز شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان گفت: اندودبرداری و سبک سازی بام دالان ورودی به همراه شیب بندی و اجرای کاه گل حفاظتی از دیگر عملیات اجرایی در راستای نجات بخشی اضطراری و مرمت این قلعه تاریخی خواهد بود.

اکبرپور با اشاره به اینکه برای این مرحله از مرمت این قلعه مبلغ یک میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته است، اضافه کرد: با توجه به تعدد آثار تاریخی و امکانات میراث فرهنگی، ورود خیران فرهنگی و مردم یکی از الزامات در ادامه نگهداری و حفظ مواریث فرهنگی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مرمت قلعه تاریخی روستای ده قاضی دامغان

آغاز مرمت قلعه تاریخی روستای ده قاضی دامغان