مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 09:252023-07-23اقتصادي

چرا زنان کمتر خون کمتر اهدا می کنند؟


نیاز به خون همیشگی است و برای همین نیاز است اهداء خون به صورت مستمر صورت گیرد و هرچه تعداد اهداکنندگان بیشتر باشد ذخایر خونی در وضعیت مطلوب تری قرار گرفته و نگرانی بابت کمبود ذخایر خونی یا فرآوردهای آن وجود نخواهد داشت.

- ایسنا/کرمانشاه نیاز به خون همیشگی است و برای همین نیاز است اهداء خون به صورت مستمر صورت گیرد و هرچه تعداد اهداکنندگان بیشتر باشد ذخایر خونی در وضعیت مطلوب تری قرار گرفته و نگرانی بابت کمبود ذخایر خونی یا فرآوردهای آن وجود نخواهد داشت.

در حال حاضر از جمعیت دو میلیون نفری استان کرمانشاه روزانه تنها حدود 200 نفر برای اهدای خون مراجعه می کنند که آمار پایینی محسوب می شود، اما همین تعداد هم توانسته اند تاکنون نیاز خون در استان را به خوبی مرتفع کنند.

اما آنچه این میان به طرز عجیبی خودنمایی می کند، آمار پایین اهداکنندگان زن است، طوری که تنها پنج درصد از اهداکنندگان را زنان تشکیل می دهند! دکتر مریم میرزاده مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه در گفت وگو با ایسنا، علت پایین بودن آمار اهدای خون در زنان را باورهای غلط در این زمینه دانست و اظهار کرد: متاسفانه باور غلط ابتلا به کم خونی پس از اهدای خون، موجب شده زنان ترس و واهمه نسبت به این مسئله داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا زنان کمتر خون کمتر اهدا می کنند؟

چرا زنان کمتر خون کمتر اهدا می کنند؟