مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 09:002023-08-19اقتصادي

بحران آب و الزامات مدیریت آن


صرفه جویی و مدیریت در مصرف آب شرب خانگی دارای اهمیت و اولویت است و باید تمام راهکارهای عملی و صرفه جویی برای کاهش مصرف آب اجرایی شود.

- خبرگزاری فارس - خراسان جنوبی؛ در فصل تابستان قرار داریم و هر ساله در این فصل شاهد افزایش میزان مصرف آب در بخش های مصارف خانگی و کشاورزی هستیم، خراسان جنوبی جزء مناطقی گرم و خشک است و تغییرات و شرایط اقلیمی طوری رقم خورده که میزان بارش ها هر سال کمتر از سال قبل بوده و میانگین بارندگی نسبت به دوره های قبل تاحدودی به نصف کاهش یافته است.

خشکسالی در این مناطق به یک پدیده بدیهی تبدیل شده است پس باید خودمان را با این پدیده وفق داده و از آب های موجود به گونه ای استفاده کنیم که نسل های بعدی هم بتوانند از این نعمت خدادادی بهره مند باشند.

در شرایطی که روند خشکسالی ادامه دارد و 23 سال تجربه خشکسالی را پشت سرگذاشته ایم، می طلبد که برای مدیریت و صرفه جویی در مصرف آب اعم از مصارف خانگی، کشاورزی وحتی صنعتی چاره اندیشی کرده و طرحی نو دراندازیم.

عوامل زیادی از جمله برداشت های بی رویه، اسراف درمصارف خانگی، عدم استفاده بهینه از آب در بخش کشاورزی، تبخیر بسیاربالا و شیوه های نادرست درآبیاری در تشدید بحران آب موثر است و کنترل مصرف و مقابله با بحران نیازمند عزم ملی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران آب و الزامات مدیریت آن

بحران آب و الزامات مدیریت آن