مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 12:352023-08-19اقتصادي

مخالف تغییر کاربری باغ 8 هکتاری رامسر هستیم


کمتر از چند روز از انتشار خبر احتمال تغییر کاربری محوطه تاریخی گرمه رود به مسکن ملی رامسر می گذرد و دغدغه های دوستداران میراث و شهروندان رامسر در سکوت رسانه ها بی پاسخ مانده است.

- ایسنا/مازندران کمتر از چند روز از انتشار خبر احتمال تغییر کاربری "محوطه تاریخی گرمه رود" به مسکن ملی رامسر می گذرد و دغدغه های دوستداران میراث و شهروندان رامسر در سکوت رسانه ها بی پاسخ مانده است.

محوطه تاریخی گرمه رود که با نام باغ 8 هکتاری رامسر نیز شناخته می شود، در فاصله 769- 750 ه ق پایتخت تنکابن بوده و طی حفاری های اتفاقی اداره کل فلاحت این شهر در سال 1313، آثاری ازجمله سکه های طلا، زیور آلات، ادوات جنگی و همچنین بقایای خانه یا یک قصر که به سرعت آن را از بین بردند، کشف شد.

شنیده ها حاکی از آن است که این محوطه تاریخی، به درخواست شهرداری رامسر و راهبری اداره کل راه وشهرسازی، در قالب طرح مولدسازی به مسکن ملی تبدیل خواهد شد، این در حالی است که مناطق انبوه سازی مسکن رامسر پیش تر در طرح تفصیلی مشخص شده بود.

کاربری این محوطه باغ- اداری است و به دنبال جدا شدن 4 هکتار از اراضی باغ و انتقال مالکیت آن به وزارت راه وشهرسازی، اکنون بیم آن می رود که این محوطه تاریخی با راهبری این نهاد در استان و نبود پرونده ثبت ملی از باغ درجه یک به منطقه مسکونی تغییر کارب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالف تغییر کاربری باغ 8 هکتاری رامسر هستیم

مخالف تغییر کاربری باغ 8 هکتاری رامسر هستیم