مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 18:352023-07-26بين الملل

سایه روشن جنایت علیه بشریت توسط تاجر هلندی


در جنگ تحمیلی 32 شرکت خارجی به عراق مواد شیمیایی فروختند و از آن برای تهیه بمب های شیمیایی و گازهای خردل استفاده می شد و رژیم بعث از این بمب های شیمیایی علیه رزمندگان و مردم بی پناه ایران استفاده می کرد.

- در جنگ تحمیلی 32 شرکت خارجی به عراق مواد شیمیایی فروختند و از آن برای تهیه بمب های شیمیایی و گازهای خردل استفاده می شد و رژیم بعث از این بمب های شیمیایی علیه رزمندگان و مردم بی پناه ایران استفاده می کرد.

جمهوری اسلامی ایران با شکایت چند مصدوم شیمیایی برای نخستین بار در سال 2003 علیه یکی از صاحبان شرکت هایی که به عراق مواد شیمیایی ارسال کرده بود در دادگاه لاهه، این شرکت را محکوم کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شهریار خاطری از اعضای موزه صلح و متخصص سم شناسی در نشست بررسی دعاوی جانبازان شیمیایی ایران در دادگاه لاهه در مورد ارسال سلاح های شیمیایی به عراق توضیح داد: از این مواد شیمیایی که شرکت های هلندی از بلژیک و اردن به عراق منتقل می کردند، برای تولید گاز خردل استفاده می شد.

در سال 2003 دادگاه یک تاجر هلندی به نام فرانس فان آنرات به اتهام تبانی و معاونت در نسل کشی در جنایت جنگی در عراق و ایران برگزار شد و در سال 2005 این متهم در دادگاه به دلیل نداشتن علم از اتهام نسل کشی تبرئه و در کمک به صدام در استفاده از مواد شیمیایی به 15 سال حبس محکوم شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه روشن جنایت علیه بشریت توسط تاجر هلندی

سایه روشن جنایت علیه بشریت توسط تاجر هلندی