مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 مرداد 1402 ساعت 09:302023-08-02پزشكي

مصرف دوغ و آب برای جلوگیری از گرمازدگی فراموش نشود


رییس اورژانس آذربایجان شرقی با اشاره به راه های جلوگیری از گرمازدگی با توجه به تعطیل اعلام شدن روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به دلیل گرمی بیش از حد هوای کشور، - ایسنا/آذربایجان شرقی رییس اورژانس آذربایجان شرقی با اشاره به راه های جلوگیری از گرمازدگی با توجه به تعطیل اعلام شدن روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به دلیل گرمی بیش از حد هوای کشور، گفت: مصرف مایعات غیرشیرین از جمله دوغ و آب در پیشگیری از بروز گرمازدگی تاثیر بسزایی دارد.

دکتر اصغر جعفری روحی در گفت وگو با ایسنا، در تشریح نکات مهم برای جلوگیری از گرمازدگی در این روزها، اظهار کرد: افراد مسن، کودکان و خانم های باردار بیشترین خطر گرمازدگی را در این ایام دارند و این گروه های فردی باید بیش از سایرین مواظب خود باشند.

وی افزود: افراد بایستی در این روزها کمتر در معرض نور مستقیم آفتاب قرار بگیرند و کارهای بدنی همراه با تعریق زیاد و فعالیت بدنی بالا را در زیر نورآفتاب به حداقل برسانند.

وی تاکید کرد: افراد سعی کنند تا هر چند دقیقه یکبار که در زیر نور آفتاب قرار می گیرند، حتما استراحت کافی داشته باشند.

یکی از علائم اولیه گرمازدگی نیز دردهای عضلانی است و بروز دردهای عضلانی به خصوص در پشت ساق پا و پشت بازو و دست ها، زنگ خطر شروع گرمازدگی است و افراد بلافاصله پس از شروع این دردها باید از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف دوغ و آب برای جلوگیری از گرمازدگی فراموش نشود

مصرف دوغ و آب برای جلوگیری از گرمازدگی فراموش نشود