مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 13:302023-08-15فرهنگي

باسم کربلایی نوحه مشهور اربعینی خود را بازخوانی کرد+فیلم


باسم کربلایی مداح مشهور عراق در آستانه اربعین 1445 نوحه «تِزورونی» اش را که در مسیر پیاده روی اربعین از موکب ها بسیار پخش می شود، بازخوانی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، باسم کربلایی مداح مشهور عراق نوحه تِزورونی خود که در مسیر پیاده روی اربعین از موکب ها بسیار پخش می شود، همزمان با دهه سوم ماه محرم و در آستانه اربعین 1445 بازخوانی کرد.

او این نوحه را دم می دهد و جمعیت حاضر آن را از حفظ می خوانند و او هم در بسیاری از مواقع خواندن این نوحه مشهور اشک می ریزد.

سیّد عبدالخالق المِحَنّه شاعر این نوحه است.

متن این نوحه مشهور با ترجمه فارسی به شرح زیر است: تِزورونی اَعاهِـدکُم به زیارت من می آیید، با شما عهد می بندم تِـعِـرفـونی شَفیـعْ اِلکُم می دانید که من شفیع شمایم أسامیـکُم اَسَـجِّـلْـهِه أسامیکُم اسامی تان را ثبت می کنم هَلِه بیکُم یا زِوّاری هَلِه بیکُم خوش آمدید ای زائران من خوش آمدید وَ حَـگّ چَفِّ الکَفیل و الجود وَ الرّایه قسم به دستان ابالفضل و کرامت و پرچم او أنا وْ عَبّاسْ وَیّاکُم یَا مَشّایه من و عباس با شماییم ای که با پای پیاده به سوی من می آیید یا مَن بِعْتو النُفوسْ و جِئتـو شَرّایه ای که جان هایتان را به بهای زیارت من به کف گرفته اید عَلَیّ واجِبْ اَوافیکُم یَا وَفّـایه بر من واجب است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باسم کربلایی نوحه مشهور اربعینی خود را بازخوانی کرد+فیلم

باسم کربلایی نوحه مشهور اربعینی خود را بازخوانی کرد+فیلم