مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 مرداد 1402 ساعت 10:252023-08-03فرهنگي

بازگشت کمدی ها به پرده سینماهای کشور


بعد از گذشت دهه اول ماه محرم و اکران نشدن آثار کمدی در این مدت این فیلم ها در بعضی از سینماهای کشور به پرده نقره ای باز گشته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، بعد از یکه تازی آثار کمدی در سینما و جذب اکثر مخاطبین هنر هفتم به این آثار از 29 تیرماه اکران آثار کمدی در سینمای ایران به دلیل فرارسیدن ایام عزادرای سیدالشهدا(ع) متوقف شد، این اتفاق باعث شد تا شاید دیگر ژانرهای سینمایی هم از شانس فروش برخوردار باشند.

سینمای ایران تا قبل از پایان اکران کمدی ها و در بازه زمانی هفت روزه 474 هزار مخاطب داشته است، از این میزان حدود 355 هزار نفر تنها به دیدن دو ساخته کریم امینی یعنی فسیل و شهر هرت رفته اند، یعنی نزدیک به 75 درصد از مخاطبین سینما تماشای آثار طنز را انتخاب کرده اند.

یعنی با احتساب میزان مخاطبان دیگر آثار کمدی تنها 70 هزار نفر دیدن اثری غیر کمدی را در سینما انتخاب کرده اند.

اما در زمان عدم اکران آثار طنز در بازه زمانی مشابه سینمای ایران 88 هزار مخاطب داشت تا کاهشی حدود 70 درصدی را در این بازه تجربه کند، شاید این آمار و البته مخاطب 70 هزار نفری آثار غیر کمدی قبل از ایام محرم نشان دهنده این نکته باشد که نباید توقع بیشتری از سینمای اجتماعی کشور داشت، هرچند این موضوع زیسب بوم ناقص سینمایی را نشان می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت کمدی ها به پرده سینماهای کشور

بازگشت کمدی ها به پرده سینماهای کشور