مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 20:352023-08-08اقتصادي

امنیت غذایی با استفاده از یارانه های کشاورزی دنبال می شود


کارشناسان با بیان این که 30 مورد یارانه در کشاورزی پرداخت می شود، مطرح کردند: در امنیت غذایی یک مثلث با سه ضلع غذا، آب و انرژی وجود دارد که باید موردتوجه سیاست گذار قرار گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ، توجه به مثلث امنیت غذایی با استفاده از ابزار یارانه های بخش کشاورزی در نشست علمی-تخصصی مرکز پژوهشهای توسعه و آینده نگری مورد بحث کارشناسان قرار گرفت.

در بحث امنیت غذایی یک مثلث با سه ضلع غذا، آب و انرژی وجود دارد که می بایست موردتوجه ویژه سیاست گذار قرار گیرد و تنظیم این مثلث یکی از مهم ترین اقدامات در طراحی و اجرای بسته های امنیت غذایی و تخصیص یارانه به شمار می رود.

در کشور ایران بیش از 30 مورد یارانه در بخش کشاورزی با کار ویژه های مختلف پرداخت می شود.

باید به صورت جدی از خود بپرسیم آیا نمی توانیم باتوجه به پیشرفت های دانشی کشور، در تولید بذرهای موردنیاز کشور خودکفا باشیم؟ یک صد و سی و دومین نشست علمی - تخصصی با عنوان هدفمندسازی یارانه های تولید در بخش کشاورزی؛ چالش ها و توصیه های سیاستی با حضور سیّد محمّد شفیعی به عنوان مدیر نشست و فرخ مسجدی؛ رییس امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه وبودجه کشور، علی درویشی مدیرکل دفتر خدمات پژوهشی و کاربست یافته های پژوهشی مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری و همچنین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امنیت غذایی با استفاده از یارانه های کشاورزی دنبال می شود

امنیت غذایی با استفاده از یارانه های کشاورزی دنبال می شود