مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 12:442023-08-13اقتصادي

سد گرین ضمن تأمین آب نهاوند برق منطقه را تأمین می کند


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان گفت: ساخت سد گرین نه تنها باعث توسعه بخش کشاورزی، شرب و صنعت در نهاوند می شود بلکه بخشی از برق منطقه را نیز تأمین می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، رضا خلاصمند پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات اجرایی سد مخزنی گرین نهاوند با 20 درصد پیشرفت فیزیکی و حجم تنظیمی بیش از 22 میلیون متر مکعب در سال در حال اجراست.

وی ادامه داد: فعالیت کارگاه های این پروژه، در چند جبهه با عملیات اجرایی در داخل مخزن،کالورت و گالری بتنی با بهره گیری از ماشین آلات و دستگاه های سدسازی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان با اشاره به اینکه سد گرین در سه کیلومتری بعد از سراب گاماسیاب و در 16 کیلومتری شهرستان نهاوند احداث می شود خاطرنشان کرد: این سد از نوع سنگریزه ای هسته رسی و با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال ساخت است.

وی با اشاره به اینکه آب این سد در حوزه صنعت و تامین مصارف آشامیدنی استفاده می شود گفت: مخزن این سد 10 میلیون متر مکعب گنجایش دارد و می تواند بیش از 22 میلیون متر مکعب آب را در طول سال تنظیم و مدیریت کند.

اخلاصمند با اشاره به اینکه ساخت نیروگاه برق آبی در کنار سد، یکی از ویژگی های سد گرین است ادامه داد: با بهره برداری از این سد، سالانه 19 میلیون متر مکعب آب در حوزه آشام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سد گرین ضمن تأمین آب نهاوند برق منطقه را تأمین می کند

سد گرین ضمن تأمین آب نهاوند برق منطقه را تأمین می کند