مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 11:102023-07-31پزشكي

ردیابی درمان سرطان ریه با کمک ربات انعطاف پذیر


محققان دانشگاه لیدز یک ربات کوچک توسعه داده اند که می تواند برای ردیابی و درمان نخستین نشانه های سرطان به اعماق ریه سفر کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه لیدز، این ربات بسیار نرم و انعطاف پذیر با قطر 2 میلیمتر به وسیله آهنربا کنترل می شود.

ربات مذکور می تواند به کوچکتری بخش های نای برسد و درمان سرطان ریه را متحول کند.

مهندسان، محققان و پژوهشگران آزمایشگاه STORM Lab دانشگاه لیدز ربات را ابداع کرده اند که مسیر را برای یک روش دقیق تر ، شخصی تر و کم تهاجمی تر درمان فراهم می کند.

محققان شاخک های رباتیک مغناطیسی را روی ریه های یک جسد آزمایش کردند و متوجه شدند ابزار در مقایسه با تجهیزات استاندارد می تواند به 37 درصد عمف بیشتر سفر کند و آسیب کمتری به بافت برساند.

ربات مذکور علاوه بر بهبود ناوبری در ریه ها طی بیوپسی، می تواند مسیر را برای درمان های کم تهاجمی تر فراهم کند و به پزشکان اجازه دهد فقط سلول های مخرب را هدف بگیرند و به این ترتیب بافت و اعضای سالم همچنان به فعالیت خود ادامه دهند.

دکتر جیوانی پیتیگلیو یکی از مولفان پژوهش در این باره می گوید:تحریک مغناطیسی از راه دور به ما کمک می کند با استفاده از شاخک های بسیار نرمی که به اعماق ریه می رود درد بیمار کاهش یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ردیابی درمان سرطان ریه با کمک ربات انعطاف پذیر

ردیابی درمان سرطان ریه با کمک ربات انعطاف پذیر