مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 20:002023-07-25سياسي

سمینار ارزیابی الگوریتم های بارش ماهواره ای در بوشهر برگزار شد


سمینار تخصصی ارزیابی عملکرد الگوریتم های بارش در برآورد عمق بارش و سیل در بوشهر برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر سمینار تخصصی ارزیابی عملکرد الگوریتم های بارش در برآورد عمق بارش و سیل عصر سه شنبه با همکاری گروه تحقیقات کاربردی شرکت آب منطقه ای بوشهر و هیئت اندیشه ورز آب، اقلیم و محیط زیست بنیاد نخبگان استان بوشهر برگزار شد.

سعید شکری مدرس این دوره آموزشی اظهار کرد: کیفیت و فراهم بودن داده های مناسب بارش به منظور تحلیل سیستم هیدرولوژیک، اکولوژیک و زیست محیطی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار هستند.

وی افزود: داده های بارش معمولاً از ایستگاه های اندازه گیری باران که دارای محدودیت های ابزاری و کاربردی هستند گردآوری می شود اما امروزه با گسترش ماهواره ها و اطلاعات ماهواره ای، دید وسیع تری نسبت به ذخیره و توزیع داده وجود دارد.

این پژوهشگر حوزه آب گفت: همچنین با ترکیب روش های داده نگاری و بازتحلیل آن از طریق استفاده از مدل های متنوع و گوناگون و با داشتن قدرت تفکیک مکانی و زمانی بالا، می توان به پایش مناطق فاقد ایستگاه اندازه گیری پرداخت.

شکری خاطرنشان کرد: ماهواره ها، سنجش از راه دور و پایگاه داده های شبکه بندی شده بازتحلیل، به عنوان یک وسیله مؤثر، شکاف های اندازه گیری در ایستگاه های زمینی را کاسته و محدودیت موجود در ایستگا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سمینار ارزیابی الگوریتم های بارش ماهواره ای در بوشهر برگزار شد

سمینار ارزیابی الگوریتم های بارش ماهواره ای در بوشهر برگزار شد