مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 08:302023-08-19اقتصادي

ایجاد اشتغال کاذب با افزایش تعداد سردفتران در اصفهان


رییس کانون سردفتران و دفتریاران استان اصفهان گفت: به دنبال قانون تسهیل و 2 برابر شدن تعداد سردفتران شاهد یک اشتغال کاذب خواهیم بود.

- سیامک بهارلویی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در یک قرن گذشته برای 8 هزار و 500 سردفتر اجازه تأسیس داده شد که با اجرای قانون تسهیل و صدور مجوز، 9 هزار و 500 سردفتر اجازه تأسیس دریافت کردند و این در حالی است که اکنون 60 درصد از 8 هزار و 500 سردفتر در کشور ضررده است و با 2 برابر شدن تعداد آن برای پایداری سردفتران اجازه هر نوع تخلفی را می دهند چون بیش از یک میلیارد تومان هزینه دفتر و تجهیزات آن را داده است.

وی جایگاه یک سردفتر را در حد جایگاه یک قاضی دانست و گفت: سردفتر با داشتن مُهری که در دست دارد قادر خواهد بود هر قراردادی را سند دار کند و همچون حکم قضایی قطعی و لازم الاجرا است و این اهمیت جایگاه یک سردفتر را نشان می دهد.

رییس کانون سردفتران و دفتریاران استان اصفهان با اعلام اینکه از 8 هزار 500 سردفتر در کشور بالغ بر 530 سردفتر در اصفهان دارای مجوز است، ادامه داد: سردفتری را نمی توان در رده یک صنف یا کسب و کار دانست که مجلس این نگاه را به سردفتر دارد.

وی با بیان اینکه در قانون قبل در شهرها به ازای هر 15 تا 20 هزار نفر یک دفترخانه باید وجود داشته باشد، افزود: در قانون جدید اعلام شده است که بدون ظرفیت دفترخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد اشتغال کاذب با افزایش تعداد سردفتران در اصفهان

ایجاد اشتغال کاذب با افزایش تعداد سردفتران در اصفهان