مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مرداد 1402 ساعت 09:452023-07-30سياسي

آیین های مذهبی و عاشورایی همدان ریشه در تاریخ دارند


آیین های مذهبی همدان ریشه تاریخی دارند.

- محسن صیفی کار در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به موضوع عاشورا اظهار کرد: موضوع عاشورا و اهل بیت (ع) از موضوعاتی است که در ایران اسلامی از همان ابتدا ریشه دوانده و این یک نکته قابل تأمل است.

پژوهشگر و نویسنده کتاب کاروان عشق افزود: از همان ابتدای تاریخ اسلام حضور ایرانیان در وقایع تاریخی پر رنگ بوده که گواه این مسئله حضور شخصیتی مانند سلمان فارسی است که پیامبر اکرم (ص) درباره ایشان فرمود: سلمان از ماست و این یک نمونه بارز از حب و علاقه ایرانیان به اسلام و خاندان اهل بیت است.

وی با بیان اینکه مسئله اهل بیت در ایران یک مسئله روشن است، گفت: چیزی که امروز می بینیم نشان از نفوذ عمیق و شدید از سوی ایرانیان نسبت به اهل بیت است و در سال های اخیر که داعشیان که همان یزیدیان زمان ما بودند آمدند تا حرم اهل بیت و حضرت زینب (س) و حرمین کربلا را ویران کنند همان طور که در حرم عسگرین این کار را کردند و این ایرانیان و حاج قاسم ها و حاج حسین همدانی ها و شهدای مدافع حرم بودند که برای حفظ حرم اهل بیت جانفشانی کردند.

صیفی کار با اشاره به اینکه این نکته در آداب و رسوم ما و فرهنگ و تاریخ ما هم رسوخ دارد، افزود: این نورانیت عجیبی در فرهنگ ما ایجاد کرده که قابل افتخار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین های مذهبی و عاشورایی همدان ریشه در تاریخ دارند

آیین های مذهبی و عاشورایی همدان ریشه در تاریخ دارند