مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 15:052023-08-12اقتصادي

مخاطرات فرونشست اصفهان در پروژه های نهضت ملی مسکن ارزیابی می شود


مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ارزیابی پروژه های نهضت ملی مسکن در زون های فرونشست استان انجام می شود، گفت: با پدیده فرونشست باید مقابله مهندسی و فنی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علیرضا قاری قرآن ظهر شنبه در نشست خبری با بیان اینکه فرونشست زمین در شهر اصفهان و اطراف آن پدیده ای غیرقابل انکار است، اظهار داشت: فرونشست بدلیل برداشت آب و تخلیه سفره های زیرزمینی اصفهان رخ داده است.

در گذشته زاینده رود سفره های زیرزمینی را تغذیه می کرده است بطوری که در یکی 2 دهه اخیر در 20- 30 کیلومتری رودخانه وقتی حفاری می کردیم در عمق 12 تا 18 متر آب وجود داشت اما اکنون عمق آب به 200 متر می رسد.

وی با اشاره به اینکه بدلیل نبود آب و تراکم لایه های زمین دچار تغییراتی در ساختار می شود، افزود: باید توجه داشت که فرونشست پدیده ای فنی است؛ طرح مطالعات پهنه فرونشست اصفهان را شهرداری توسط مشاور وزارت راه و شهرسازی دنبال کرد و مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی طبق قرار داد مطالعات پهنه شهر اصفهان و دشت اصفهان- برخوار، شرق و جنوب شرق آن و پایین دست رودخانه را انجام داده و راهکارهای کنترل فرونشست مشخص شده است.

لزوم مقابله مهندسی و فنی با پدیده فرونشست مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در کشوری زندگی می کنیم که گسل های زیادی دارد، نم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخاطرات فرونشست اصفهان در پروژه های نهضت ملی مسکن ارزیابی می شود

مخاطرات فرونشست اصفهان در پروژه های نهضت ملی مسکن ارزیابی می شود