مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 16:302023-08-16اقتصادي

پیشرفت 90 درصدی مرمت سرای زنجیرلو بازار تاریخی اردبیل


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از پیشرفت 90 درصدی مرمت و احیای ضلع غربی سرای زنجیرلو بازار تاریخی اردبیل خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، حسن محمدی ادیب ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرمت و احیای ضلع غربی سرای زنجیرلوی بازار تاریخی اردبیل با پیشرفت فیزیکی 90 درصد در حال انجام است.

وی افزود: تعهد میراث فرهنگی در بازسازی این سرا شامل مرمت شارع ستون ها و گنبدها بوده که به صورت کامل انجام شده و داخل مغازه ها نیز توسط بازاریان تقریبا به اتمام رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل تاکید کرد: کف سازی و جاگذاری در و پنجره ها تنها مراحل باقی مانده از بازسازی ضلع غربی سرای زنجیرلو است که طرح در و پنجره ها نیز از طرف اداره کل میراث فرهنگی آماده شده و سایر اقدامات در اختیار مالکان مغازه ها است.

محمدی ادیب همچنین با اشاره به بازسازی سایر فضاهای بازار تاریخی اردبیل، ادامه داد: بازسازی و مرمت بازار تاریخی اردبیل در چند جبهه در حال اجرا است که در ضلع شرقی سرای زنجیرلو نیز مغازه داران اعلام آمادگی کرده اند و این قسمت نیز در شرف شروع عملیات اجرایی قرار دارد.

پایان پیام/


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشرفت 90 درصدی مرمت سرای زنجیرلو بازار تاریخی اردبیل

پیشرفت 90 درصدی مرمت سرای زنجیرلو بازار تاریخی اردبیل