مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 مرداد 1402 ساعت 13:402023-07-27سياسي

روز نهم محرم؛ تجلی معرفت در برابر امام حسین(ع)


حضور حضرت عباس(ع) در واقعه کربلا و قرار گرفتن در زمره اصحاب سیدالشهدا(ع) نه به دلیل نسبت برادری بلکه از روی معرفت نسبت به امام زمان است؛ - ایسنا/قم یک کارشناس مسائل دینی تاکید کرد: حضور حضرت عباس(ع) در واقعه کربلا و قرار گرفتن در زمره اصحاب سیدالشهدا(ع) نه به دلیل نسبت برادری بلکه از روی معرفت نسبت به امام زمان است؛ این معرفت به اندازه ای است که حتی در نوشیدن آب بر امام خود پیشی نمی گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین کریم مومنی، کارشناس دینی در گفت وگو با ایسنا در رابطه با روایت تاریخی روز نهم محرم، عنوان کرد: از حوادث شب و روز نهم محرم الحرام یکی محاصره ی لشکر حضرت سیدالشهدا توسط دشمن است؛ با توجه به اینکه در این روز تعداد لشکر به واسطه ی سپاهیانی از کوفه و شام بیشتر شد اردوگاه حضرت سیدالشهدا به محاصره ی دشمن درآمد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از وقایع روز نهم محرم الحرام آوردن امان نامه توسط شمربن ذی الجوشن برای حضرت ابوالفضل(ع) است، ابتدا ایشان پاسخ شمر را ندادند؛ نقل شده است که سیدالشهدا(ع) فرمودند هر چند او فاسق است اما پاسخ او را بده.

لذا حضرت عباس(ع) اینگونه پاسخ دادند که خدا تو و امان تو را لعنت کند ما امان داشته باشیم و فرزند پیامبر(ص) امان نداشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روز نهم محرم؛ تجلی معرفت در برابر امام حسین(ع)

روز نهم محرم؛ تجلی معرفت در برابر امام حسین(ع)