مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 13:402023-08-05پزشكي

ساخت سامانه کمک تشخیصی بیماری سرطان پستان با استفاده از هوش مصنوعی


مدیر گروه انفورماتیک پزشکی پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی از طراحی و ساخت سامانه کمک تشخیصی بیماری سرطان پستان با استفاده از هوش مصنوعی از سوی محققان این نهاد خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزای فارس به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، علیرضا آتشی عضو هیات علمی پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی و مدیر گروه انفورماتیک پزشکی این پژوهشکده، گفت: پروژه فناورانه کمک تشخیصی بیماری سرطان پستان با استفاده از هوش مصنوعی در زمینه آنالیز تصاویر پزشکی برای بررسی ضایعات مغزی و سرطان پستان طراحی شده است.

این پروژه شامل نرم افزارهایی است که با استفاده از الگوریتم ها و شبکه های عصبی مصنوعی، تصاویر پزشکی را بررسی کرده و ضایعات مغزی و سرطان پستان را تشخیص می دهند.

دانش آموخته دکتری تخصصی انفورماتیک پزشکی در ادامه بیان کرد: این تکنیک به دلیل دقت و سرعت بسیار بالا در تحلیل تصاویر پزشکی، به عنوان یکی از راه حل های مؤثر در تشخیص ضایعات مغزی و سرطان پستان در حوزه پزشکی شناخته شده است.

وی با بیان اینکه سیستم کمک تشخیصی بیماری سرطان پستان با توجه به احتمال بالای بروز سرطان پستان در ایران و نیاز به روش های دقیق و سریع در تشخیص آن، طراحی شده است، اظهار کرد: برای اجرای این پروژه از افراد و تیم های متخصص در حوزه پزشکی و هوش مصنوعی و همکاری ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت سامانه کمک تشخیصی بیماری سرطان پستان با استفاده از هوش مصنوعی

ساخت سامانه کمک تشخیصی بیماری سرطان پستان با استفاده از هوش مصنوعی