مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 15:452023-08-12بين الملل

ناآرامی در لبنان؛ نقشه نتانیاهو برای صدور بحران داخلی


دلایل داخلی و بحران اقتصادی تنها بخشی از مشکلات لبنان است و برای درک ابعاد ناامنی در این کشور، باید عامل مهمی به نام نقش رژیم صهیونیستی نیز مور توجه قرار بگیرد.

- : طی روزهای گذشته، لبنان یک بار دیگر شاهد وقایعی بود بی ثباتی و ناامنی در این کشور را نشان داد.

درگیری با حزب الله و تیراندازی به وزیر دفاع لبنان، تنها نمونه هایی از موج جدید بی ثباتی و ناامنی در کشور زیبایی است که روزگاری پایتخت آن را عروس خاورمیانه می نامیدند و شواهد نشان می دهد که صهیونیست ها، باز هم پروژه ناامن کردن لبنان را به شکل جدی در دستور کار خود قرار داده اند.

شلیک به کامیون متعلق به نیروهای حزب الله در منطقه کحاله، سوءقصد علیه موریس سلیم وزیر دفاع لبنان در دولت موقت در محله جسر الباشا در منطقه حزمیه در شرق بیروت، یک بار دیگر لبنانی ها را در مورد اکنون و آینده کشورشان نگران کرد.

این در حالی است که هنوز هم گروه های سیاسی لبنان برای تعیین رییس جمهور این کشور به توافق نرسیده اند، بحران اقتصادی بر تمام ابعاد زندگی مردم سایه انداخته و تلویزیون دولتی لبنان نیز پخش خود را متوقف کرده است.

اگر چه بسیاری از ناظران و مفسرین سیاسی جهان عرب، اختلافات داخلی را به عنوان دلایل مهم بی ثباتی ذکر می کنند، اما واقعیت این است که لبنان همواره کانونی برای رقابت و مداخله خار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناآرامی در لبنان؛ نقشه نتانیاهو برای صدور بحران داخلی

ناآرامی در لبنان؛ نقشه نتانیاهو برای صدور بحران داخلی