مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 01:152023-08-13اقتصادي

اجرای طرح آبیاری هوشمند در 27 مزرعه کشور


معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: طرح آبیاری هوشمند با هدف ورود علم به بخش کشاورزی و افزایش بهره وری در 27 مزرعه کشور درحال اجرایی شدن است.

- ایسنا/قزوین معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: طرح آبیاری هوشمند با هدف ورود علم به بخش کشاورزی و افزایش بهره وری در 27 مزرعه کشور درحال اجرایی شدن است.

صفدر نیازی شهرکی عصر یکشنبه 22 مرداد در شورای هماهنگی آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: خوشبختانه شرکت های دانش بنیان برای آبیاری هوشمند کارهای بسیار خوبی انجام داده اند و باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی بیان کرد: در آبیاری هوشمند گیاهان براساس نیاز موجود، اقلیم و نوع گیاهان از منابع آبی استفاده می کنند و براساس آن بهره وری افزایش پیدا می کند.

این مسئول ادامه داد: امروز واحدهای آب و خاک باید در کنار واحدهای به نژادی و به زراعی کنار یکدیگر بیایند تا بتوانیم بهره وری تولید را افزایش دهیم.

وی با اشاره به لزوم حفظ امنیت غذایی، تصریح کرد: طرح آبیاری هوشمند با هدف ورود علم به بخش کشاورزی و افزایش بهره وری در 27 مزرعه کشور درحال اجرایی شدن است.

نیازی شهرکی بر جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی تأکید کرد و گفت: برای جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی نیازمند یک اقدام فقهی هستیم تا نسبت به قانون ارث تصمیمات تازه ای اتخاذ شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح آبیاری هوشمند در 27 مزرعه کشور

اجرای طرح آبیاری هوشمند در 27 مزرعه کشور