مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 مرداد 1402 ساعت 12:552023-08-10اقتصادي

طرح الزام ثبت اموال غیرمنقول به صورت رسمی


رییس کانون سردفتران و دفتریاران استان آذربایجان شرقی گفت: ثبت عادی منبع فساد در تمام زمینه ها است و باید از طرح عادی ثبت اسناد سلب اعتماد شده و ثبت عادی ساقط شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، محمود حسن زاده امروز در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه تنظیم سند عادی باعث می شود که ثبت سند رسمی اعتبار خود را از دست بدهد، اظهار داشت: کشورمان سالیان درازی است که دچار مشکل بزرگی به نام اسناد عادی است و تغییر قوانین ثبت در جهت حمایت از سرمایه گذار و امنیت مردم است.

اگر این مشکل حل شود سند عادی یا همان قولنامه به عنوان لانه فساد که به پولشویی، فرار مالیاتی، زمین خواری، جرائم بانکی، کلاهبرداری و غیره منجر می شود؛ خاتمه خواهد یافت.

وی تصریح کرد: طبق آمار منتشر شده بیش از 30 درصد پرونده های قضایی ناشی از تخلفاتی است که از طریق ثبت اسناد عادی صورت می گیرد که مستقیماً با فساد و کلاهبرداری ارتباط دارد.

حسن زاده، امنیت را موضوع مهمی دانست که موجب ثبات سرمایه گذاری و رشد اقتصادی می گردد و اضافه کرد: خانه، مهمترین گزینه سرمایه ای مردم ما قلمداد می شود لذا این امر بدون سلب اعتماد از اسناد عادی مقدور نبوده و محکوم به شکست است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح الزام ثبت اموال غیرمنقول به صورت رسمی

طرح الزام ثبت اموال غیرمنقول به صورت رسمی