مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 18:552023-08-12اقتصادي

جذب سرمایه گذاری خارجی در برجام به سالانه یک میلیارد دلار هم نرسید


معاون سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی ایران گفت: در دوره اجرای برجام، جذب سرمایه گذاری خارجی در هیچ سالی به بالای یک میلیارد دلار نرسید و ریسک بازگشت تحریم و باقی ماندن ساختار تحریم ثانویه آمریکا مانع شد.

- مسعود براتی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به وضعیت جذب سرمایه گذاری خارجی در ایران در دوره برجام و تحریم عنوان کرد: برجام و تحریم هایی که ذیل آن به حالت تعلیق درآمد، این تصور را در طرف ایرانی ایجاد کرد که موانع سرمایه گذاری خارجی در ایران به طور کامل برطرف شده است.

اما در بخش رفع تحریم ها که ضمیمه دوم برجام است، نکاتی وجود دارد که دلالت می کند که موانع همچنان پابرجاست.

معاون سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی ایران گفت: اگر به ایام اجرای برجام از زمان دی 94 رجوع کنید، یک بحثی که در بین رسانه ها مطرح بود این است که بازیگران خارجی نمی توانند ریسک ناشی از همکاری اقتصادی و سرمایه گذاری در ایران را ارزیابی کنند و مستمرا این سوال از خزانه داری آمریکا پرسیده می شد که اگر ما وارد همکاری اقتصادی با ایران شدیم و تحریم ها بازگشت، چه اتفاقی می افتد؟ وی افزود: یک طرح سرمایه گذاری ممکن است چندین سال طول بکشد که تازه شروع به ثمردهی کند، مثلا در حوزه نفت و گاز همین قراردادهای آی پی سی که قرار بود دروازه ورود شرکت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جذب سرمایه گذاری خارجی در برجام به سالانه یک میلیارد دلار هم نرسید

جذب سرمایه گذاری خارجی در برجام به سالانه یک میلیارد دلار هم نرسید