مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 مرداد 1402 ساعت 13:552023-08-02اقتصادي

توسعه اقتصادی با احداث پل آستارا چای در ایران _ آذربایجان


پل موجود در آستارا در بافت قدیمی شهر آستارا قرار دارد اما پل جدید آستارا چای در مجاورت پل راه آهن احداث و به آذربایجان وصل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، احداث پل آستارا چای با توجه به مشترکات فرهنگی، اجتماعی و دینی دو کشور همسایه موجب توسعه اقتصادی، گردشگری، صنعتی و حمل و نقل در دو کشور می شود.

پل مرزی آستارا چای موجب توسعه ترانزیت میان دو کشور می شود که در موازات پل ریلی موجود توسعه همه جانبه منطقه را به همراه دارد.

پل آستارا چای به طول حدود 100 متر در موازات آزادراه باکو تا مرز آستارای ایران ساخته می شود و اتصال آستارای ایران به باکو را برقرار می کند.

پل موجود در آستارا در بافت قدیمی شهر آستارا قرار دارد اما پل جدید آستارا چای در مجاورت پل راه آهن احداث و به آذربایجان وصل می شود و با احداث پل مرزی آستارا چای و بزرگراه آستارا- آستارا، مسیر آستارا- باکو تکمیل شده و این بزرگراه از باکو به خطوط زمینی ایران متصل می شود.

این مسیر ارتباطی ترانزیت کالا از ایران و کشور آذربایجان به کشورهای CIS (اتحادیه کشورهای مستقل) و اروپای شرقی را تسهیل می کند و دسترسی کشور جمهوری آذربایجان به خلیج فارس و دریای عمان را تأمین خواهد کرد.

نیاز به بیش از 700 میلیارد تومان برای تکمیل بزرگراه ایلام - مهران بیش از یک دهه است که طرح چهار خط کردن مسیر ارتبا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه اقتصادی با احداث پل آستارا چای در ایران _ آذربایجان

توسعه اقتصادی با احداث پل آستارا چای در ایران _ آذربایجان