مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 08:452023-08-16اقتصادي

حبوبات مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود


رییس موسسه تحقیقات نهال و بذر کرج، گفت: در حال حاضر در زمینه هسته های اولیه بذر غلات و گندم حدود 98 درصد، ذرت 87درصد، در زمینه سورگوم، حبوبات و گیاهان علوفه ای 100درصد خودکفا هستیم.

- محمد زمانیان، رییس موسسه تحقیقات نهال و بذر کرج، در حاشیه تور رسانه ای که همزمان با ایام روز خبرنگار صورت گرفت، در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرج، ضمن تبریک روز خبرنگار، با بیان اینکه موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر کرج دو رسالت مهم دارد، گفت: این دو رسالت مهم در زمینه تحقیقات دارد یکی از رسالت ها تهیه، تولید و معرفی ارقام جدید محصولات زراعی جدید است.

وی با اشاره به اینکه با قدمت پیشینه ای که موسسه دارد توانسته 600 رقم محصول به جامعه کشاورزی معرفی کنیم، افزود: 50 رقم از محصولات مربوط به 40سال بعد از انقلاب اسلامی ایران است.

زمانیان ادامه داد: درحال حاضر میانگین ارقام اصلاح معرفی شده توسط موسسه 15 رقم است.

وی در خصوص رسالت دوم موسسه، بیان کرد: تولید هسته های اولیه بذر محصولات زراعی است که در سال گذشته هزار و سیصد تن بذر اولیه محصولات را تولید کنیم.

زمانیان اشاره ای به این موضوع که میزان بذر تولید شده می تواند از ارزی که از کشور خارج می شود جلوگیری کند، کرد و افزود: همچنین موسسه را در خود کفایی محصولات کمک می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حبوبات مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود

حبوبات مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود