مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 09:152023-08-15پزشكي

رعایت بهداشت دست، مهم ترین راه پیشگیری از اسهال است


اسهال می تواند ناشی از علل مختلف باشد ولی آنچه در فصول گرم سال، شایع است معمولا در اثر عفونت های میکروبی ایجاد می شود و اولین و مهم ترین راه پیشگیری از آن، - ایسنا/زنجان متخصص بیماری های عفونی، گفت: اسهال می تواند ناشی از علل مختلف باشد ولی آنچه در فصول گرم سال، شایع است معمولا در اثر عفونت های میکروبی ایجاد می شود و اولین و مهم ترین راه پیشگیری از آن، رعایت بهداشت دست است.

احمدرضا مبیّن در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیاری از غذاها و خوراکی ها را با دست و بدون استفاده از قاشق یا چنگال وارد دهان خود می کنیم، عدم بهداشت دست می تواند زمینه ساز ابتلا به انواع بیماری ها باشد.

وی با بیان اینکه در برخی کشورها از واکسیناسیون به منظور پیشگیری از ابتلای کودکان به روتاویروس و اسهال استفاده می شود، افزود: نگهداری صحیح از مواد غذایی در فصول گرم سال و استفاده از آب سالم برای آشامیدن به گونه ای که حتی از سلامت یخ مورد استفاده در آب نیز مطمئن باشیم، از دیگر راه های پیشگیری از اسهال است.

متخصص بیماری های عفونی، خاطرنشان کرد: اگر در سفر یا موقعیت های دیگر، آبی که از سلامت آن مطمئن نیستیم در دسترس بود، حتی برای مسواک زدن هم نباید آن را مورد استفاده قرار دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رعایت بهداشت دست، مهم ترین راه پیشگیری از اسهال است

رعایت بهداشت دست، مهم ترین راه پیشگیری از اسهال است